Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

Surfing Turtle Lodge vol.2

Publicerad 2013-03-18 14:34:00 i centralamerikat / NY,

12/2/13
Kvällen igår bjöd på surf och dagens blåmärken.
Stället skulle visa sig bli mer crowded än vanligt utav alla nykomna gäster. Solnedgången var som vanligt sjukt vacker och där satt vi, blickade ut över horisonten och tog in hela stunden. Love life.
Efteråt snodde jag surfbrädan från Kev och begav mig ut. Nu förstår jag grabbarna att det inte var det lättaste. Jag som tänkt för mig själv; "Varför hoppar dem inte bara upp, paddlar på och dyker under vågorna istället för att gå med brädorna i vattnet?" Strömmen var den sjukaste på länge och det var svårt att känna sig starkare. Denna kväll var vågorna väldigt oregelbundna, men känslan av att få paddla ut och möta solens sista strålar för kvällen var oslagbar. Jag lyckades tillslut ställa mig några gånger på brädan innan det var dags att bege sig upp mot stranden igen. Kvällen bjöd sedan på god mat och öl. Och äntligen fick vi vår campfire med gitarrspel under stjärnklar himmel. Magiska stunder.

Nu sitter vi här och väntar på frulle. Snart börjar äventyret med chickenbuses mot Granada och Isla De Ometepe med aussie grabbarna samt Albin från Linköping. Vi ses där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela