Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

Honduras

Publicerad 2013-01-31 04:57:00 i centralamerikat / NY,

30/1/13
 
Här och nu. Plinkandes på ett tangentbort straight from Utila, i Honduras.
Det är kväll och sängen kallar snart. Dags för att sluta ögonen och ladda upp batterierna för ännu en morgondag under vatten. Under vatten tänker ni? Ja, egentligen så ställer jag mig samma fråga. Helt plötsligt skulle jag ta mig beslutet att faktiskt hoppa på en Diver Course för Open water när vi kom hit till ön. Helt otippat och helt ärligt så har tanken kring dykning aldrig tidigare slagit mig, tydligen, förrän nu.
2 dagar har gått och 2 to go.

Idag stannade vi under ytan över 30 minuter och fick diverse instruktioner. Nervöst, läskigt men också häftigt på samma gång. En vecka har nu gått sen vi hoppade på den lilla bussen längst slingriga vägar i bergen till San Pedro och Lake Atitlan i Guatemala. Vi hann även en sväng tillbaka till Antigua innan det var dags för oss att hoppa på den buss som det skulle ta 15 timmar för oss att komma upp till La Ceiba, Honduras. En reverse kommer när det kommer, då de dagar också varit fulla med intryck. San Pedro alltså. Jisses. Och hur ont det kan göra av att bara säga hejdå.


Så, så här ser det ut där vi håller till som mest för stunden. UDC.
En helt okej 'rutin' i orutinen and we'll see how that goes. Over and out for now!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela