Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

Guatemala Eastcoast

Publicerad 2013-01-21 22:26:00 i centralamerikat / NY,

17/1 Thursday.
 
Hej, hej och hemskt mycket hej. Jag själv tycker att det inte borde finnas några ursäkter för att inte ens dokumentera lite när man är ute och reser, men så kommer vi till det där menet trots allt. Det svåra med att skriva för min del, är att varje dag utav vår journey, bokstavligen är en resa. Nya saker händer hela tiden och man vet aldrig vart man hamnar härnäst. Från den ena dagen till de andra. Som de senaste dagarna tillexempel. Vi har färdats från Placencia, där vi stannade en natt för att sedan åka till Punta Gorda dagen därpå, varav också där stanna en natt. FÖR att sedan hoppa på båten till Guatemala och Livingston den tredje dagen.

Nu är vi i Livingston och har spenderat förgående samt nuvarande dygn med att promenera runt, fått ta del av äkta Garifuna kultur dvs massor med trumspelande och jag har för första gången på länge fått utmana mig själv med det spanska språket.
 




Vår amerikanska vän Alen är fortfarande med oss. Kommer såklart kännas lustigt den dagen då det även är dags för honom att vinka hejdå till oss då han varit med sen dag 1. Helt spontant kom han inom vårt rum innan och gav mig ett skrivblock som han köpt på gatan utanför. Ett skrivblock gjort på ormskinn och diverse andra hantverk. Jag blev väldigt glad och så tackade hjärtligt. Brother from another mother yao!
 
Så. Nu har vi varit här snart två nätter. Rio Dulce väntar imorgon. En båt kommer ta oss längst floden ner och stunder längre in i Guatte väntar. Jag mår bra och redo för nya äventyr. Trött men glad. Fortsättning följer i Guatemala alltså.
 
Hostel: Rios Tropicales.
Mat: Shrimp with Garlic.
Öl: Gallo.
Nytt folk: Jaslyn & Brody the Honeymoon Couple.
Musik: Garifuna trummorna.
Mer: Man ska aldrig älska livet för lite, bara mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela