Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

Antigua

Publicerad 2013-01-22 19:33:00 i centralamerikat / NY,

21/1

Sen vi hoppade av båten i Plancencia, för en vecka sedan, har dagarna varit insane. Vi har åkt igenom två länder och stannat i 6 städer på 6 dagar. Så, återigen, att sätta sig ner och fatta pennan har inte riktigt hunnit infinna sig i äventyret, men vafan, det är ju bara sjukt positivt när man tänker efter. Men nu sitter jag här i en flätad hängmattestol som sitter fast genom smått sletna träbjälkar ovanför. Jag ser mig omkring och möts av färgfulla vägmålningar och fina människor. Jag är hög på eufori! Vi befinner oss nu på the Youth Hostel Jungle Party där vi spenderat en natt so far. Vi har haffat oss ett dormroom med 5 bäddar. Det kostar 75 QL per natt vilket motsvarar ungefär det samma som den svenska kronan. Dessutom är det inkluderat allt skulle man kunna säga. Frukost, wifi, sköna backpackers och personal. Priset är därför överkomligt.

Första natten här tog vi mer eller mindre in på första bästa med tanke på resan hit. 8 timmar längst slingriga vägar i bergen var vi ganska så matta allihopa. Så vi bytte dagen efter, och vilket kap. Alen lånar datorn, Yennie softar i hängmattan med the californian guys, Nea pillar på telefonen och George kommer nu precis gående längst den grön/gula/röda hallen. Vi tar det chill idag men imorgon blir det nog en utflykt upp till vulkanerna och Lake Atitlan på onsdag. Justin, en av killarna från Kalifornien tog sin väska och åkte dit idag. Han ska arbeta som bartender på ett utav ställena i närheten av skön. På återseende sa vi! Justin, en annars väldigt skön snubbe som jag är lite smått avundsjuk på. Han sysslar nämligen med det som jag länge velat och vill göra. Han skriver och dokumenterar kring resor, vilket han nu gjort i över 1 år, vilket är så länge som han varit ute och vidgat sina vyer hittills. Och i utbyte (bonus bonus) får han lite para för det han gör. Jag ställde såklart en massa frågor och han tipade mig deras crew. Vem vet vad som kan hända där. I sådanfall måste jag bli grymmare på att uttrycka mig via engelsk skrift. Han diggade verkligen mina fotografier dessutom. We'll see we'll see. En fin och bra kontakt iallafall.
 

Tillbaka till Lake Atitlan. Det är inte bara Justin vi kommer träffa där utan också förhoppningsvis våra grabbar från Aussie. Grabbarna som vi hade en rolig tid med tillsammans på Caye Caulker. Medan vi tog oss söderut efter vistelsen på ön drog dem till Tikal och har rest runt i Guatte sen dess. Så en reunion kommer bli fett rolig!
 
Annat som står i vår 'icke-plan' är Honduras inom kort. Eastcoast. Bay Islands. Utila, Roatan osv. Har räknat ut att det kommer ta ca 12-13 h för oss att resa hela vägen till La Ceiba från Antigua. George, vår mate från London hakar nog på oss upp då han vill spendera sin sista tid på resan med sol och bad. Hell yeah säger vi! Alla ska med!

Ser verkligen framemot Nica med så småningom och att få möta upp saknade Micke P som stortrivs därnere. Livet är lovely och hoppas alla hemma mår bra också och att ni inte fryser ihjäl.
Peace från Guatte och Centralamerikat!

Kommentarer

Postat av: Margith

Publicerad 2013-01-22 21:07:03

En härlig resa ni gör

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela