Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

Godkväll världen

Publicerad 2011-11-03 21:52:41 i livet i sverige,

Godkväll världen.
Godkväll Sverige.
Godväll Europa.
Godkväll USA.
Godkväll de djupaste gröna skogar av Asien.
Godkväll den rödaste jord och tysta öknar av Afrika.
Godkväll energi och rökig dans av Sydamerika.
Godkväll du som står där och värmer dina kalla händer vid en glödande bunke.
Godkväll du som går föribi med ny kostym, som är trött på ditt jobb och aldrig riktigt är nöjd.
Godkväll du som hittat ditt nya gäng på stranden och som iaktagit solnedgången med din nyfunna kärlek.
Godkväll du som har hittat tillbaka till ditt smultronställe i de djupaste skogar och som är glad för det.
Godkväll svaga och starka. Svarta och vita och allt det där som finns emellan.

Jag somnade på soffan i fem timmar, och undrar nu hur jag ska komma upp imorgonbitti.
Så jag drar en lång hälsning till alla hörn. Idag åkte jag och Hedda ännu djupare in i skogarna,
till Unnaryd och hälsade på Kabellarna. Sören och hans söner. Den friska luften, stigarna, långbron
ovanför Kroksjön, de lösa hönsen, stugorna och de långhåriga männen. Jag fick en känsla av bohemiskt
och nästintill surrealistiskt, precis som när man var liten och sprang runt bland den gröna mossen.
Vi kom sedan närmare byn, satte upp fler affisher och hämtade otroligt fina priser i en liten mysig
present shop. Ägaren var dansk och oehört trevlig.

Nu ska jag försöka gå igenom mapparna med foton och skicka iväg till en av lokaltidningarna.
Som tur så jobbar hon helgen och repotaget kommer ut runt början på veckan.
Ska bli riktigt roligt att få se resultatet.

Allt för nu.
P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela