Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

//

Publicerad 2011-11-23 22:35:03 i livet i sverige,

Att rensa igenom hyllor såväl som gamla mappar på datorn kan framkalla så starka minnen.
Jag är idag glad att jag faktiskt fick gå igenom det, eftersom jag lärt mig så otroligt mycket.
Nu vet jag att det inte bara finns mörker över tröskeln som jag en gång trodde.
Nu väntar nya, spännande tider och skyn har fortfarande ingen gräns.





150611

det låter helt fantastiskt. ser fram emot att få höra om dina äventyr från norr. jag tittar in på din sida då och då. drömmer mig tillbaka.

de senaste dagarna har varit omtumlande, overkliga och fyllda med kontraster.

de senaste dygnen har jag passerat och befunnit mig i tättbefolkade städer. observerat människorna och hur de styrs av tiden, måsten och överflöd. jag har sett landskapen skildras längst med motorvägen.

jag har flytt bakom ratten och styrt djupare in de svenska skogarna. jag har vandrat längst grusstigarna och hittat nya ställen. doppat mina fötter i mörka sjöar. begrundat tystnaden. jag har skrikit ut från höga höjder. jag har stött på gamla vänner trots det att jag knappt haft ord. kramat dem hårt, sett djupt in i deras ögon men har inte kunnat säga en sammanhängande mening. varit glad över att se människor samtidigt som det har skrämt mig. varit förbannad på mig själv för de ord som kommit ut ur min mun då de inte låtit rättvist med vad jag upplevt. varit apatisk och stängt in mig i mig själv.

försökt tänka klart men funnit mig själv sittandes i duschen gråtandes. tagit mig själv i kragen och jagat arbetsgivare. besökt kulturhus såväl som en vän på sjukhus. kollat på konst som soluppgången på landsbygden. känt vinden i mitt hår genom en bilfärd utan tak. älskat den svenska naturen såväl som stränderna. haft konsten att göra något stort av ingenting särskilt. skrattat åt det faktum att jag någonstans innan visste att det skulle bli såhär. det är en process och jag vet inte hur, men det är något jag måste arbeta igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela