Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

Tillsammans är vi oslagbara

Publicerad 2011-05-22 17:13:00 i ghana 11',

Söndag
10 april



GÖR NÅGOT! Ryck tag i oss, ryck tag i det, ryck tag i er själva!
Kom inte med meningar som inte har någon handling.
Kom med handling som har en mening.

Det behövs knappt ingenting i form av resurser för att göra skillnad och det vet vi nu. Jag måste bara få in det innanför folks pannben också! Jag kan inte lämna här utan vetskapen om att mina barn faktiskt har något, en fadder. Så är det och jag tänker jobba för att få det att hända. Finns inga hinder. Tiden är nu, det är dags att vakna! Jag tömmer nu på nytt mitt hjärta i skrift.

Jag begriper inte på mig er som bara pratar. Ni som säger att världen är förjävlig och orättvis, att misären är påtaglig där vi är, att det är så synd om våra barn, ger mig beröm och att ni gärna vill göra något för det vi har i våra händer, men vad händer? Gör er själva en tjänst och ödsla inte ord och tid på något som inte ni egentligen ägnat en större tanke vid. Det är inte det här vi vinner på.
Jag vet att jag träffar en del med mina ord nu.



Men, sen ska jag vara snabb med att tilläga, ni underbara människor som gjort och gör mycket möjligt för framtida byn, PP och samtliga projekt som vi styr upp här i Ghana. Mitt hjärta skiner för er och jag är så tacksam. All credd till er tusen gånger om! En kan inte göra allt, men tillsammans är vi fanimej oslagbara.

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela