Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

Take me to Europe, then I'll be happy

Publicerad 2011-03-21 01:31:00 i ghana 11',

22 februari
Stulna kontanter och svikna förtroenden



Omsvept i min sarong, runt husets ena knut, tar jag vara på vinden efter en dusch som fick mina sinnen att må lite bättre igen. Efter en himla bra gårdag, där allt flöt på och känslan av att känna sig mer hemma infann sig, skulle dock bara visa sig vara ett minne. Den slutade med att vi febrilt letade efter dem kontanter som vi växlat ut för drygt en vecka sedan. Pengar som vi låste in med dörren utifrån. Pengar som alltid är bra att ha på olika sätt. Men inget funnet. Anledningen till att vi också befinner oss hemma idag, för att på morgonkvisten, ännu en gång söka på nytt. Efter att ha gått igenom våra väskor 5 gånger i rad och flyttat ut allt från rummet, gav det oss, återigen, inget resultat. Vi gjorde sedan en ny upptäckt. Vårt fönster gick utan problem upp, bara genom att peta med pekfingret, så åkte det upp. Något som inte fanns vid när vi lämnade byn. Jag var ledsen men nu är jag mest arg. Det är klart att det svider, då uppenbarligen en del människor har en egen bild av hur man är och har det om man kommer utifrån. Lite mer rättvisa vore fint, jag är nämligen inte gjord på guld.




”Take me with you to Switzerland, make me happy.”
Sa nyss en man från byn, innan han vände om och gick mot stigen som tar honom till grannbyn Adwaman. Sorgligt.


"Your skin is so beautiful compare to mine, it's just black."

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela