Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

Revolution

Publicerad 2011-03-21 03:44:52 i ghana 11',

23 februari
70-tals revolutionen

Ett barn uttryckte sig häromveckan med en mening,
liknande den som den där mannen gett mig under gårdagen.
”Take me to Germany, it makes me happy.”



Stumheten är påtaglig. Jag fick se en sak förut som även den var tråkig. Blicken drogs fort till en större man, då man kunde höra hur han pucklade på fyra små barn, som i sin tur, såg ut att springa för livet. Hand i hand. En tittade precis fram runt husknuten, från baksidan utav huset och fick nog lite mer mjölksyra i benen då han fått syn på mig. Barnet vände fort tillbaka och jag kunde ana en rädsla i dess ögon. Har så svårt för hur en del behandlas här, och det hade nog vem som helst hållt med om, om de bara fick se det som vi ser. Tyvärr är det svårt att tycka, saker måste göras. Tror 70-tals revolutionen behöver komma hit först. Lite hippie-tid. Att någon, förr eller senare, tar tag i det och ändrar mönster för hur livet ska vara. Än så länge lever människorna här 100 år bakom oss. Det är dags att någon snart säger ”Nej, jag vill inte leva så här längre.” Frågan är bara när. För det går faktiskt. Om man bara vill.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela