Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

Halvvägs över iris

Publicerad 2011-03-06 12:46:00 i ghana 11',

5 mars 2011
En lördag med längtan i vinden

Med en skitig handduk, liggandes på en smal kant av sprucket stengolv. Med vilande ben i kors ska nu himmelen, som plötsligt var blå, omedvetet ändrat skepnad. Dag hade vandrat till kväll utan att jag ens hann blinka. Solen vilade nu i ett med en mittenlinje. Den får mina ögonlock att ro halvvägs över iris, med skymt av skinande, luddiga fransar utanpå. Mitt skinn går till en mörkare nyans och den ljusa hårbotten har börjat ta vid. Den stund som nyss kändes som dag är nu ljumma fläktar som dansar sig in och är ett med vinden. Försöker minnas känslan av en kyss.


Stulen bild. Där kommer vi gå långt och benen bära när tiden är inne.

Den stora solen, likt en gigantisk mandarin slår tillbaka och blänker längst med det spruckna stengolvet, upp på mina smutsiga ben. 24 dagar fullbordade och 7 cigaretter senare.

Tänkte hoppa lite i min (o)ordning och berätta lite om mina upplevelser från i söndagen och framåt. Hoppas det inte gör något.

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela