Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

Det talar sitt tydliga språk

Publicerad 2011-08-28 11:08:24 i livet i sverige,

28082011

Tidig morgon.
För flera timmar sedan vaknade jag i ett svalt, dunkelt mörker.
Utanför mitt fönster kunde man höra hur himmelen hade öppnat sig.
Fåglar som pratar, ett kastanjeträd som viskar, en grå vy och innanför en trött men varm kropp
sneglandes ut från rummet med ojämna persienner.
Bara ben ner till köket, kikandes ut genom altanen, för att sedan gå med lätta steg upp för trappen
och in under mitt omfamnande täcke igen. Känslan man får när man ligger och drar sig. I ett tyst hus.
Hemma i sin trygga vrå. Hösten är precis runt hörnet, men jag tror det här blir en bra dag ändå.



01.00 -

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela