Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

Nedanför trädtopparna

Publicerad 2011-04-19 20:36:47 i ghana 11',

27 mars
Söndagslivet



Veckan gick fort trots inget blev som planerat. Tråkigt nog var min kropp trött och huvudet tungt för några dygn. Bra att man inte bara nonchalerar och istället blir sängliggande. Torsdagsnatten blev förjävlig trots att jag ändå legat i samma position hela dagen utan någon större sjukdom. Här ska man inte leka med det. Jag tänker inte hamna där fröken K hamnade för några veckor sedan.

Det är kväll och solen går fort ner när den är som vackrast. Den tävlar med mig och mitt objektiv lika mycket varje gång, men jag lyckas ändå fånga den och dess glans som den förtjänar. Nu är den nedanför trädtopparna och fåglarna flyger högt över strålkastarna. Imorgon är det vi som åker, tar ut sedlar från insamlingen på banken, och går raka vägen till madrasserna som skall inhandlas till våra barn. Längtar redan. Jag är så tacksam, för det här är helt och hållet er förtjänst våra vänner. Tack är det minsta jag kan ge er, men tack tack och åter tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela