Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

Georgina

Publicerad 2011-04-16 11:08:00 i ghana 11',



Den finns en flicka. En flicka så glad och fin. Vid vårat första möte somnade hon tungt i mitt knä. Jag satt länge och begrundade denna vackra skapelse. Undrade vilka drömmar som svinnade innanför hennes mörka ögon. Och jag har ofta gråten i halsen, precis som nu. Jag har så svårt att se mig själv lyfta härifrån och iväg från henne, från alla, från allt.



Men när jag väl kommer till banan igen, så slår det mig. Jag vet en sak. Jag vill vara hennes fadder. Jag vill vara fadder för Georgina. Samtidigt som jag vill att alla ni gör detsamma för våra barn här på Perfect Peace. För vet ni vad, det är alldeles för enkelt.

Barnhemmet lever nu endast på donationer. De lever kort och gott för vad vi ger och kan ge dem. Ant Mary, barnen, alla på PP. Det är så lite som krävs för att göra en dag fulländad här. Vartenda litet öre räknas och jag vet att ni som läser här möjligheten till att lägga undan en slant eller två. Tanken är att man som fadder får välja ett barn som man vill supporta lite extra. Även här och när jag kommit hem igen kommer jag fungera som en länk mellan er människor som vill bidra och Ant Mary, hela barnhemmet. De slantar som kommer in till fadderbarnen går i första hand till hela barnhemmet. Anledningen, det skulle såklart kännas hårt att stå och se på när ett barn får massor och ett annat står utan. Lika för alla låter i mina öron som en bra regel. Mat, kläder och annat som behövs kan köpas in när det behövs och ett kontinuerligt pengarflöde kan stärka och hjälpa till att få barnhemmet och barnen på fötter.

Jag vill bara att mina underbara barn som otroligt nog inte fick chansen att börja om rätt från början, ska få leva ett bra och värdigt liv i framtiden, precis som de förtjänar.

Det är dags att vakna. Vakna och se, göra världen till liten bättre plats. För det är faktiskt sant, det är det där lilla som krävs. Det vet jag nu. Det är fan inte svårare än så, det gäller bara för alla att öppna ögonen. Nu.

En presentation kommer göras där ni kommer få se alla våra fina barn. Visa det som vi såg långt innan.
Var med och var fadder för våra barn. Jag sitter på information om hur ni kan gå tillväga så släng iväg ett mail till [email protected] eller ni som mot all förmodan hittar mig på FB vid namn Isabell (Iz) Eriksson.
Släktingar, vänner, du, där bakom skärmen. Förstå vad du kan göra. Det är det där lilla som räknas, som sätter guldkant på vardagen. Låt oss sluta prata och handla, på riktigt.



Kärlek.

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela