Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

Att försöka läsa mellan rader

Publicerad 2011-04-08 04:39:57 i ghana 11',

14 mars
Måndag med anteckningar
Första platsen besökt i vårat nya kapitel vad vi kallar – Projektresande.




Faktarutan
Great achievers school
2 lärare
Allmänt 7.00 - 15.00 går barnen om skolan här
De får ha sina väskor/ägodelar i salarna
Yngsta klass med elever 6 månader – 2 ½ år ca 40 st, väl lydiga
Inleder dagen med ensemble (visor, sång, ramsor, stimulans) och frukost
Drar lättare uppmärksamheten till lärare och lärandet
Läraren står visar objekt och sjunger samtidigt
”What is this?”
”It’s a chair!”
Salen innehåller spjällsängar, madrasser
Föräldrarna för dessa barn befinner sig oftast inte i samma stad under deras skolgång
eftersom att de jobbar och skall kunna försörja familjen på bästa möjliga sätt.
Avlastning för föräldrar. Oftast studerande eller har yrke som sköterskor.





Nu är det åter kväll och jag bär en känsla inombords som jag inte tycker platsar där. Att då få fatta pennan och försöka formulera ord som stämmer överens med det kan ofta ha en märkvärdig effekt. Lättnad. Jag sätter en punkt för det, här, eftersom jag inte vill göra min sida till något som inte har varit, är, än. Att vara kryptisk, är för mig något jag nu är högst medveten om att vara. Alla ord är ett eget pussel som leder till tusen andra.

Redan där och då sa du mig något, och jag ska ta reda på vad, tids nog.
I detta fall finns ingen glömska, det ligger djupt inom mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela