Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

God bless you

Publicerad 2011-04-19 20:45:16 i ghana 11',

29 mars
En tisdag

Linnéa bytte plats med mig och det var tyvärr hennes tur att bli sängliggande. Vi hade ivrigt väntat på att få ge de små liven den sömn som de förtjänar, men det fick vänta.




Vandrade på kvällen till barnhemmet genom de tysta, mörka bilverkstäderna, med Marys korg i mina händer. För 2 cedi köpte jag med mig 40 st kolor till barnen. Som om det vore julafton sken de upp och tog emot mig med öppna armar. Blev kvar där en lång stund och kramade om Mary innan hon gick ut i mörkret och vidare mot sjukhuset. Malarian i hennes kropp spökar nu för stunden och det var dags för ännu ett besök. Jag tog snart följe hem med en av mödrarna som också håller till på barnhemmet dagligen, förutom när hon är ute och livnär sig på gatuförsäljning. Innan jag steg innanför porten till vårat hem tog hon mig i handen och såg mig djupt in i ögonen. God bless you Afia Isabell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela