Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

28

Publicerad 2010-01-28 21:50:45 i photo,

kaffe, jurassic 5, konversationer med fina människor, fotomagasin,
pyssel med kläder och berlocker har förgyllt denna afton.
enligt min kalender är hela dagen fullbokad imorgon. känns riktigt härligt!




spenderade förmiddagen en väldigt snabb runda på ljungbys gator. sjukhusbesök,
titt i två butiker och en fika hann vi med. det är nästan oundvikligt att inte bli lite
sentimental när man kommer till ljungby, även om det är en stad jag möjligtvis inte
skulle kunna bosätta mig i efter 8 års trött pendlande så har jag ändå fina minnen
med underbara människor som fortfarande jag tycker om väldigt mycket, och även
tyvärr, med dom varav kontakten runnit ut i sanden... vem vet, våra vägar kanske
korsas en dag. och en början på den (och som egentligen vore skitkul att få reda på!)
är ifall du läser den här inne ibland och känner dig träffad eller bara har något
gemensamt med mig.  skam den som ger sig!

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2010-02-02 12:23:37

Hmm, vilken Frida är nu detta tänker väl du!? Joho det ska jag tala om; en tjugoårig Karlsson som underhöll sig med att dricka importerad starköl med dig och andra Lidhultare under högstadiet! haha Nu bor jag visserligen inte i Ljungby längre men jag kikar gärna in på din blogg för jag gillar dina bilder otroligt mycket! Sen har jag gillat dig sen första ölen öppnades. Jag kan inte sätta fingret på det riktigt men kommer ihåg en gång när du sa något i stil med en komplimang. Kanske inte revolutionerande, men saken var den att jag trodde på dig, vilket för mig just då var väldigt ovanligt! Ja.. jag vet inte vad jag vill komma med detta riktigt, men har aldrig haft tillfälle att säga det till dig, så nu när du skriver "skam den som ger sig" så var jag bara tvungen!



Sen ser jag att du lyssnar på Melissa Horn, där har vi en gemensam nämnare! Jag var och lyssnade på henne i Uppsala under hennes höstturné och hon hade lite roliga historier kring låtarna. "Sen en tid tillbaka" beskrev hon som en låt som nästan alltid passar in i hennes sinnestillstånd! Och jag får lova att hålla med henne där!



Sådär, nu har jag gjort min del som läsare!

Hoppas att allt är bra med dig :)



Och du! Stay true to yourself and you´ll be hard to beat :D (Diggar den som tusan!)

Postat av: Fröken iz

Publicerad 2010-02-03 17:54:59

detta är för mig, helt underbart gött att få höra. det är nästan så jag blir lite rörd, men det erkänner jag aldrig! ha ha. var lever du och frodas nu min vän?



det är mycket som bubblar upp i huvudet nu. alla öl som dracks på vråvägen hemma hos linkan, uppe i nannarp och ute i fisses familjs dåvarande hus på ängen vid torseryd. samt alla sena sommarkvällar på östra stranden om jag inte minns helt fel. åren har bara sprungit iväg. men du har väl kvar stugan i tylösand fortfarande? för snart är det sommar och då är det ju för fasiken en självklarhet att vi ska slänga upp lite filtar, ragga upp någon med gitarr och dricka öl i solnedgången på stranden.



sen en tid tillbaka stämmer verkligen överens med allt just nu. men allt kommer bli great.

HOPPAS allt är gött med dig sweet. och hoppas du ser

att jag skrivit här nu så kanske vi planerar in något för sommaren :)



PUSS!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela