Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

wasteland

Publicerad 2009-09-14 13:05:09 i photo,

man tappar kontakter. man får nya vänner.
man har varit kär i kärleken.
... det är jag fortfarande.

jag har mött honom flera gånger, i olika perioder i mitt liv.
snart i tio år. han är inte rätt för mig, inte just nu. man kan
ändå inte undgå känslan av att kunna ta och känna på det
som varje enskild individ behöver för att kunna må så bra.

han tar på sig sina byxor. knäpper knapp för knapp.
min syn blir dimmig även om man kan se lågorna från
ljusen klart och tydligt i mina ögon där vi befinner oss.
han lutar sig fram, ger mig en kyss på pannan där jag
sitter, som en blott naken själ under täcket.

han tar på sig sin tröjja. smeker mig över kinden
och ger mig ännu en kyss, innan han försvinner i mörkret.

jag känner mig verkligen inte illa till mods på något vis.
tvärtom, jag är gladare och uppskattar saker mer nu än
vad jag gjorde igår. jag behöver bara en grund, tids nog,
något att stå på. att få kunna känna mig trygg i någons
famn, inte bara för ett ögonblick. känna att det är verklighet.






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela