Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

sommar sverige

Publicerad 2009-03-11 20:11:25 i

kom och tänka på sommrarna som nu passerat förbi under dessa år.
kom och tänka på hur mycket jag längtar efter den där atmosfären omkring mig som säger "välkommen hem igen". välkommen gemenskapen, musiken, ölen, stämmningen,  tältlandskapet, häng till ljusa morgonen, kontraster och kulturer som faller samman. ni vet nog vad jag menar...

festernas fest. årens fest. de senaste åren har man befunnit sig på en del olika festivaler runt om i sverige.... festivaler med våra egna berättelser och handlingar som vi skapat, som man antingen tycker att de borde stanna kvar där det var, eller allt dela med sig av.... okej, inte allt... haha.

men iallafall.. i år var det ett band som fick mig att flyga upp till himmelen, eftersom det handlade om så mycket mer, det som var involverat i mitt liv sen flera år tillbaka.

så många timmar jag och min bror ägnat åt deras liveakter på telivison och på bandspelaren, så mycket känslor och tankar. äntligen skulle det ske, med förväntningar utan rimlig nivå stod jag där. RAGE kommer ut, och den stora publikmassan (lätt den största på hela festivalen) flyger ur skorna. om man inleder en konsert med "Testify" kan inget gå fel. dimman är tät och jag lutar ofta uppåt huvudet för att genomtränga den i sig för att då få luft i mina lungor.. jag hoppar runt som en galning i ungefär 90 minuter och kan fortfarande inte, snart ett år efter att spelningen ägde rum förstå att jag faktiskt var där. att det blev så bra, och att alla förväntningar infriades till tusen. nu kan jag dö lycklig....




men jag slutar inte än, längtar efter nya upplevelser som världen har att erbjuda.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-13 20:35:24

rädda mig från så ska det låta och det är nu!

dom jag bor med älskar det, och matilda lilla som gillar fester, festivaler och krök hatar pensionärsprogram!!!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela