Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

tur att datorn var på

Publicerad 2009-02-22 03:52:06 i

sicken dag, sicken afton...
jag vaknade tidigt eftersom jag skulle förbereda min kontakt via tradera..
vi kom sedan överens om att vi skulle mötas upp i lj-town för att föra över plaggen som
dem bett om. iallfall, han/hon var mycket trevlig (tolka det som ni vill).

emilie kom på tidiga eftermiddagen för att hämta sin cheesecake som hon
gjort till oss och övriga närstående under gårdagen.
på tal om gårdag och veckan i sig... den har varit som den bästa.
det finns inget finare som att ha tillbringat den med dem närmaste som man
ej träffar så ofta som man vill. jag älskar er...

okej, dagen i sig igen. firade bengan i afton i lagan. sen var det dags att dra sig hemåt
vid en ganska tidig tidpunkt (enligt mig). ringde pancho och fick infon om att det vankades
öl så jag drog mig bort till det legendariska hotellet i byn...
timmarna rullade vidare på värdshuset och vi bestämde oss för att dra vidare till goggi.
så, nu har jag anlänt därifrån för kvällen.. och sitter här.. men väl hemma hos goggi
så hängde alla i deras upprensade bar och jag förde en djupare konversation med
litauen roberth som egentligen hängt med under hela kvällen, fast jag inte pratat med honom.
kortfattat kan jag säga att det finns nog inget så rörande och inspirerande som att höra en
människa som tagit så mycket risker genom livet för att kunna giva hopp och ekonomi till
sin familj och dess gemenskap....

trots att musiken, drickan och umgänget hölls igång där inne så stod vi utanför i snön och pratade
som två enkla individer om allt och inget. vi förstod varandra genom våran icke så flytande engelska,
och kom fram till det att.. alla människor är lika på flera sätt, trots kultur och olika bakgrund.
jag sa att jag hyser stor sympati för denna som berättar sin livshistoria. hans var mäktig.
stolt är jag över han, och finner inget annat än stor respekt till honom. om jag skulle berättat allt
här hade det blivit påtok för mycket. dubbelt dubbelt dubbelt så mycket som jag skrivit nu.
dvs inget nu hade läst....

iallafall... gonatt denna kväll. nu väntar sängen och jag måste säga det att...
jag är mycket stolt över mitt skrivande på bloggen ikväll pga en viss onykterhet...
WELL, GOODNIGHT

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela