Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

liten årskrönika

Publicerad 2009-12-29 20:40:59 i

lista tagen från evelina hultqvist.

  1. gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
    drog till norge, fick moderskänslor för mina fina kusinbarn och tog det ofrivillga steget in i vuxenlivet.
  2. höll du några av dina nyårslöften? hade inga det här året heller.
  3. blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? ja!



    hanna och viktor.


  4. dog någon som stod dig nära? min halvmorbror.
  5. vilka platser besökte du? oslo, län från västra götaland till södra skåne,
    öst till väst och alla platser i mina dagdrömmar.
  6. är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010? mitt egna ställe,
    mer resor, och en bättre sysselsättning.
  7. vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? den tionde juni,
    när vi sprang ut. syttende maj i oslo.



    champagneglad fröken under fotografering och underbara gäster.


  8. vad var din största framgång 2009? förutom lättade resultat på studier väntar jag fortfarande.
  9. största misstaget? vill inte ångra någonting, försöker stå för allt jag gjort.
  10. har du varit sjuk eller skadat dig? svininfluensa, knäet hoppade urled för 13 gången (ja, det är sant), spysjuk, psyksjuk och lite smått.
  11. bästa köpet? god mat och god dryck.
  12. vad spenderade du mest pengar på? kläder, bensin, öl och käk.
  13. gjorde någonting dig riktigt glad? lilla alex, responsen på mina foton, resan till
    mallis som mamma bokade för bara oss båda.



    sommar i sverige. höst i alcudia.

  14. vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? empire of the sun - walking on a dream, fleet foxes - mykonos, kings of leon - use somebody, eddie vedder - hard sun, dashboard confessional - stolen, adiam dymott - miss u, och många fler.
  15. var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? jämfört med förra året var jag nog ledsnare i början på detta. men jag har lyckats klättra mig upp.
  16. vad önskar du att du gjort mer? prioterat annorlunda och varit mer driftigare i
    början utav året och vetat mer, inför det ena och det andra.
  17. vad önskar du att du gjort mindre? ältat och bråkat med människor jag älskar.
  18. hur tillbringade du julen? med familj och lite släkt i pappas föräldrarhem i röshult, odensjö.
  19. blev du kär i år? ja och är fortfarande.





  20. favoritprogram på TV? how i met your mother, annars har
    jag inte tittat mycket på tv.
  21. bästa boken du läste i år? sex som jag vill ha det av abby lee (ha ha).
  22. största musikaliska upptäckten? ganska mycket, men bland annat bon iver, sedan har jag återupptäckt audioslave (men det gör jag ju varje år).
  23. något du önskade dig och fick när du fyllde år? inte när jag fyllde år,
    men i julklapp.





  24. något du önskade dig men inte fick? säkert, men kommer inte på något just nu.
  25. vad gjorde du på din födelsedag? var underbart bakfull med bror och vänner.
    köket rymdes med tända ljus och smörgåstårta. mysigaste söndagen och födelsedagen hitills.
  26. finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? ja, men ingen idé att älta. bara kämpa vidare.
  27. hur skulle du beskriva din stil år 2009? en skön sympatisk mongolojd.
  28. vad fick dig att må bra? emma och alla andra underbara personligheter.
  29. vilken kändis var du mest sugen på? har ingen aning. vanligaste svaret på denna fråga.
  30. vem saknade du? tiderna förr och alla vänner som bestämde sig för att
    flytta utomlands eller till annan ort i sverige. badass!
  31. de bästa nya människorna du träffade? simon, nea, malm. även ni från norrköping, kungälv, hultsfred. ni vet själva vilka ni är....


    tack för i år, så ses vi i nästa!

Kommentarer

Postat av: Ellen

Publicerad 2009-12-29 23:45:31

Kikade in på din blogg! Och måste ju hålla med om att Norge-resan var så jäkla bra :) Å så söt du var på ditt studentfoto. Gott Nytt År också, puss!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-03 16:07:19

Skicka bilderna sen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela