Stay true to yourself

and you'll be hard to beat

Framtid

Publicerad 2008-03-10 19:16:52 i

Jag tror jag måste sätta upp något slags livsmål. Kan inte gå runt utan mål och mening varje dag.
Jag har alltid varit en sån person som har försökt njuta riktigt mycket av livet, jag har haft nära till skrattet
och uppskattat "det lilla". Jag har alltid sett positivt på saker och ting, och när det gäller framtiden har
jag alltid varit rätt säker.

Nu för tiden vill jag bara sova, men ändå komma iväg från den gråa sörjan som himelen består av där utanför.
Jag är rädd för människor som svikit en och konflikter som inte grundas på något annat än falskhet och
avundsjuka. Visst har man ljusa dagar och underbara människor runt omkring sig, men det är på tok för
sällan jag känner mig trygg och nöjd. Jag längtar efter sånt jag har förlorat, och har svårt för att sätta ett finger
på vad som får mig att må bra. Jag ser tillbaka på allt som varit, romantiserar, saknar och ältar.
Det är inte bra, men svårt att komma ifrån.

På nätterna ligger jag och vrider mig i min säng, undrar vem jag egentligen är och vart jag vill komma.
Jag tänker på allt jag borde gjort som jag inte hunnit eller orkat med, och hur framtiden kan kännas så
tung när jag egentligen har allt att vinna och inget att förlora.


Dags att se framåt, kanske ta det där klivet som jag intalar mig själv att jag är för feg för att göra.
Jag är ingen mes egentligen, jag är bara en vanlig tjej som tänker för mycket och ofta glömmer bort
allting jag gjort som varit bra. Men nu har det börjas dra i kragen, tack för det!


(Och vi alla vill alltid ha något som gör våran vardag till något lite bättre och spännande!
Det får jag säkerligen fixa själv, eller så har man turen att någon finner en och vill hjälpa till...) 


Do the right thing!
Nas - Let there be light.
Skön.

Nu ska jag ut och springa av mig.
Rensa tankarna.
Hej :)

image7

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

the world is a book, and those who do not travel read only a page. ~ st. augustine

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela